Tuesday, July 7, 2009

KHAIRY......MY WAY



Dalam sibuk orang bercerita tentang PRK Manek Urai, ada pula berita tentang masalah pasukan bola sepak UPB MY-TEAM. Semua maklum yang pengasas kepada pasukan ini adalah saudara Khairy Jamaluddin yang mana pada suatu ketika dahulu telah mencetuskan satu transformasi dalam mencari bakat pemain bola sepak tempatan menerusi rancangan realiti TV-nya...

Terbaru, pasukan yang ditubuhkan atas idea dan usaha KJ ini kini berdepan dengan masalah dalaman dan behasrat menarik diri dari saingan Piala Malaysia.. Suka diingat, saudara KJ sendiri adalah Presiden Kelab yang juga merangkap Timbalan Presiden FAM, merangkap Ahli Parlimen Rembau dan juga merangkap Ketua Pemuda UMNO Malaysia!!!!!..

Mengikut FAM. pasukan ini akan diambil tindakan jika menarik diri dan ia sedikit sebanyak akan menjejaskan kredibiliti KJ sebagai pemimpin ’multi-tasker’ dan ”maha-hebat” lulusan Universiti Oxford....

Sudah jatuh ditimpa tangga, jelas KJ gagal dalam menguruskan pasukan bolanya dengan baik..Itulah lumrah menjadi insan yang bergelar pemimpin...Seketika disanjung dan ada tikanya dicemuh dan dimaki...namun semua bergantung kepada bagaimana cara kita mendapatkanya....adakah dengan cara yang telus atau dengan cara yang tidak disenangi masyarakat.... ’Politic is all about Power”

Persoalannya kini, jika tugas sebagai Presiden Kelab bolasepak kerdil juga behadapan kegagalan, bagaimana pula dengan tanggungjawab sebagai KP UMNO dan MP Rembau yang mempunyai ribuan ahli/ rakyat dan tanggungjawab yang lebih besar dan memegang amanah rakyat ??????????????

Atau KJ boleh pergi cari kerja lain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment